niedziela, 20 stycznia 2013

Siedmiu Wspaniałych




Jakiś czas temu Gosia zaprosiła mnie do zabawy. Trochę czasu mi to zajęło - wybacz Gosiu, ale wbrew pozorom nie było to takie proste, ale nie ukrywam, że przyjemne:)


Oto zasady:


1. Wymieniamy 7 waszym zdaniem naj naj panów, nie gra roli, czy cenicie ich za piękną buźkę, czy też za jakieś inne przymioty, grunt, żeby Wam się podobał. Mogą być aktorzy, postacie animowane - aby płeć męska :)
2. Uzasadniamy przynajmniej jeden wybór, dlaczego ten, a nie inny pan. W miarę możliwości wstawiamy fotkę albo filmik.
3. Napisz, w jakiej kolejności tworzysz swoją listę Wspaniałych
4. Otaguj przynajmniej jedną osobę.


Po wielu trudach i znojach;) stworzyłam swoją listę Wspaniałych. prezentuje się następująco:

1. miejsce

Ex aequo - Dwaj Najważniejsi Mężczyźni w moim życiu - jeden znam mnie od kiedy pojawiłam się na świecie, drugi zjawił się nieco później, rozświetlił codzienność i nie wyobrażam sobie, że kiedyś miałoby Go zabraknąć. Koniec. Kropka. Koniec prywaty:)

2. miejsce

Michał Żebrowski


Za uśmiech, za fantastyczny głos, za ogromną wszechstronność aktorską, no i za urodę;)


3. miejsce

James Blunt


Za piosenkę Carry you home, której mogę słuchać nieustannie i jeszcze za parę innych, które chwytają za serducho;).



4. miejsce

Khaled Hoseini



Znacie Chłopca z latawcem? Genialna książka, której akcja rozgrywa się w Afganistanie targanym wojną. O ile Hoseini zaintrygował mnie tą książką, to swoją drugą powieścią - Tysiąc wspaniałych słońc przekonał mnie do siebie zupełnie. Rewelacyjnie wczuł się w kobiecą psychikę i kobiecy sposób postrzegania rzeczywistości - i to nie zwykle trudnej, bo afgańskiej i wojennej.


5. miejsce

Bartosz Kurek



W tym miejscu przemawia przeze mnie patriotyzm lokalny:) - Kurek pochodzi z Nysy, więc nie sposób go nie doceniać - a przecież warto za doskonałe umiejętności siatkarskie, wolę walki, żywiołowość na boisku.


6. miejsce

Ennio Morricone



Za najpiękniejszą na świecie muzykę filmową, która potrafi żyć własnym życiem, niezależnie od filmu - wzrusza, porusza, porywa.


7. miejsce

Kazimierz Przerwa Tetmajer


Za jeden konkretny wiersz, który uwielbiam:

A kiedy będziesz moją żoną...



A kiedy będziesz moją żoną...
umiłowaną, poślubioną,
wówczas się ogród nam otworzy,
ogród świetlisty, pełen zorzy.

Rozdzwonią nam się kwietne sady,
pachnąć nam będą winogrady,
i róże śliczne i powoje
całować będą włosy twoje.

Pójdziemy cisi, zamyśleni,
wśród żółtych przymgleń i promieni,
pójdziemy wolno alejami,
pomiędzy drzewa, cisi, sami.

Gałązki ku nam zwisać będą,
narcyzy piąć się srebrną grzędą,
i padnie biały kwiat lipowy
na rozkochane nasze głowy.

Ubiorę ciebie w błękit kwiatów,
niezapominajek i bławatów,
ustroję ciebie w paproć młodą
i świat rozświetlę twą urodą.

Pójdziemy cisi, zamyśleni,
wśród złotych przymgleń i promieni,
pójdziemy w ogród pełen zorzy
kiedy drzwi miłość nam otworzy.

Uff, dobrnęłam do końca!
Tak, teraz trzeba wybrać jakąś Szczęściarę, która podejmie wyzwanie;) Hmmmmm.....
Wybieram, wybieram, wybieram..... :


Karolinę z
Mulinowego Bloga Karoliny:)

Tylko mnie nie uduś;) Mam nadzieję, że przyłączysz się do zabawy.

Pozdrawiam serdecznie!








6 komentarzy:

  1. Mmm Michał Żebrowski :). Tetmajera kojarzę, ale wiersza nie znałam - cudowny :). Może nie udusi, ja żyję to i Tobie się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, Żebrowski;)... Mam nadzieję, że przeżyję:)

      Usuń
  2. Muzykę Ennio Morricone też bardzo bardzo lubię - jest przepiękna!
    Pozdrawiam cieplutko i życzę miłej niedzielki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tobie, Aniu także miłej i spokojnej niedzieli:)

      Usuń
  3. Nie uduszę ;p tylko muszę trochę pomyśleć nad swoją listą bo Twoja taka imponująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ufff... Cieszę się:) E, tam imponująca;) Myśl spokojnie, mnie to zajęło 10 dni:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...