niedziela, 5 lipca 2015

Francuska cukierenka

Lubicie jagody? No, tak już na samy początku wpakowałam się na grząski grunt;) Doskonale wiem, że pół Polski zajada się pierogami z  jagodami, druga zaś pałaszuje te same pierogi z borówkami;) Ja należę do tej pierwszej grupy i dziś serwuję Wam nie pierogi, ale francuską tartę z jagodami.




Zatęskniłam ostatnio za mniejszymi haftami i śmiejąc się w duchu nad swą przewrotną naturą sięgnęłam po francuskie słodycze. Dlaczego przewrotną? Gdy haftuję coś dużego, po jakimś czasie ciągnie mnie do małych haftów, gdy pracuję nad czymś małym, chciałoby się szyć giganty. Nie dogodzisz;) Pewnie też tego doświadczacie. Ale przewrotność wiąże się również z tematyką - co rusz wskakują mi na kanwę francuskie wzory - moja pani profesor z liceum byłaby dumna;) Choć cztery lata nauki poszły w las i po francusku rozumiem jedynie kilka słów, to moja miłość do francuskich wzorów ma się całkiem dobrze. Zatem wiedziona uczuciem wykombinowałam serduszko. Dawno już ich nie robiłam, a że nieustannie dążę do ideału w tej kwestii, był to najwyższy czas, by do nich wrócić.



Zatem kolejne podejście do serduszkowej zawieszki, tym razem w odcieniach fioletu i soczystej zieleni oraz z dużą ilością kropeczek;)








Żegnam się życząc Wam słodkich letnich deserów!


P.s. Uprzejmie informuję, że z powodu zaporowej ceny leśnych jagód (chyba taniej nie będzie;( ) w sesji zdjęciowej wzięła udział borówka amerykańska. To tak  gwoli ścisłości;)

79 komentarzy:

  1. tak tak jagody pycha prosto z krzaczka. może uda się troszkę uzbierać, mam ten luksus, że po drugiej stronie drogi jest las a tam zawsze jagody.
    haft piękny i tez mam zawsze ten problem jak wyszywam małe to chcę cos wielkiego
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to prawdziwy luksus! Zazdroszczę:)
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  2. W tarcie j te jagody nabrały innego wymiaru ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam...mniam....smakowite to serduszko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne i bardzo apetyczne serduszko...

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, ale bym teraz sobie taką tartę zjadła... Albo chociaż prawdziwą, pełną smaku jagodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uroczy hafcik , ze az slinka leci:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i świetnie wykombinowane to jagodowe serduszko :) Jagody to mój letni przysmak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję!
      Nie dziwię się, też je uwielbiam:)

      Usuń
  8. Jak przeczytałam o tarcie, to aż mi w brzuchu zaburczało :) Ty masz takie pyszności, a ja nawet kawałka ciasta w domu nie mam :( Piękne serduszko zrobiłaś, prawdziwie letnie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś Ty! U mnie nie do pomyślenia;))) Ciasto musi być;)
      Bardzo Ci dziękuję!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. No to ja z tych co to borówki jedzą,nie jagody:))a tak a pro po -że jagoda to jagoda,a amerykańska to borówka,czyli może jednak powinna być borówka?:)))))hafcik cudny:))a ja nie tak dawno jak dwa dni temu robiłam tartę z kremem czekoladowym i borówkami:)))amerykańskimi:))
    u nas słoiczek jagód po 10 zł:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, znalazła się jedna borówkowa duszyczka;))) Nie, borówka jest czerwona, brusznica i już!:))))
      Ach te Twoje tarty, kusisz nimi, że hej!
      U mnie litr po 16zł;(

      Usuń
  10. Ciacho wygląda bardzo apetycznie. Lubię jagody owszem ale są moim zdaniem smaczniejsze owoce:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Owoców pod dostatkiem, jest w czym wybierać:)

      Usuń
  11. Lubię zbierać jagody... choć w tym roku z powodu suszy jest ich niewiele... Te na zawieszce - pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od zbierania wolę konsumowanie;))))
      Bardzo dziękuję!

      Usuń
  12. Bardzo lubię jagody a serduszko wygląda bardzo smakowicie.
    Pozdrawiam upalnie :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lubię jagody takie świeże. A w dzieciństwie zajadaliśmy się w domu kaszką z jagodami przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było ich na tyle, że wystarczyło na cały rok?:) Super!

      Usuń
  14. Bardzo apetyczna zawieszka :-) Mam podobnie jak Ty, teraz haftuję duży obraz, a mam ochotę znowu wrócić do małych lawendowych wzorów :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że nie będę odosobniona;)
      Dziękuję!

      Usuń
  15. Śliczny hafcik! Serduszko rewelacyjne!
    Ja uwielbiam jagody, ale kleszcze w lasach skutecznie odstraszają mnie do ich zbierania. Mówisz, że jagody są drogie...po ile można je kupić, bo nie spotkałam się z nimi w tym sezonie?
    Też myślimy nad zakupem 2-3 krzaczków borówek...zobaczymy co z tego wyjdzie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję!
      No tak, z kleszczami nie ma żartów...
      U mnie jagody kosztują 16zł za litr.
      Skuś się, nie są zbyt wymagające w uprawie:)

      Usuń
  16. Serduszko prześliczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po "mojemu" to też jagody :) Zrobiłaś mi tym ślicznym serduchem niezłego smaka, czas się wybrać na pobliski straganik :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Smakowity wpis, serduszko piękne!
    Jagody jak najbardziej, są i smaczne i zdrowe :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja chcę pierogi z borówkami, bo tak się u nas te czarne jagody nazywa. Jagodzianki drożdżowe, to u babci na Mazowszu królowały i w sezonie letnim, jako dziecię się nimi zajadałam.
    Serduszkowy hafcik świetny z tą tartą jagodową. Też ostatnio gustuję w małych hafcikach, duże leżą i " kwiczą" o zmiłowanie prosząc.
    Pozdrawiam chłodno z racji upałów.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się smakowicie zrobiło, Danusiu!:)
      Dziękuję gorąco i odsyłam rześkie pozdrowienia!

      Usuń
  20. Prześliczne i bardzo apetyczne serducho :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszna tarta na serduszku i jak zawsze wśród pięknej zieleni.
    U mnie jeszcze borówki amerykańskie zielone.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niedługo wszystko będzie żółte od nadmiaru słońca...
      Dziękuję serdecznie i pozdrawiam!

      Usuń
  22. Słodkie to Twoje serducho.....

    OdpowiedzUsuń
  23. Och, jak bym zjadła taką tartę... Śliczny hafcik, też lubię francuskie wzory.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże ich nie lubić, prawda?:)
      Pięknie dziękuję!
      Częstuj się!

      Usuń
  24. woreczkow jeszcze nie ma ale ciaco jagodowe jest przeurocze - serdeczności ślę - Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marii, woreczki są archiwalne:) W tym roku jeszcze żaden lawendowy nie powstał.
      Dziękuję Ci pięknie i pozdrawiam!

      Usuń
  25. Akurat popijam kawę - ciacho pasuje jak najbardziej! No i ten smak jagód...
    Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że pasuje! Smacznego zatem:)
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  26. Piękne serducho :) Ja akurat jestem z tej drugiej części Polski, która zajada się borówkami :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudne serducho! Aż nabrałam ochoty na jagódki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jaka miła odmiana po truskawkach :)

    OdpowiedzUsuń
  29. wspaniałości i dla oka i dla żołądka Madziu :))
    cudnie:)
    pozdrawiam słonecznie i serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  30. Smakowity kawałek ciasta jagodowego. Piękne serce Madziu :) A jagody rzeczywiście w tym roku w cenie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo piękne serduszko i super sesja zdjęciowa:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudny wzorek, świetnie go wykorzystałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zawieszka wyszła ślicznie! Lubię jagody i borówki :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudna zawieszka, temat haftu jak najbardziej na czasie:) pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zwariowałam na widok serduszka - przecudne i te jagódki , przypomniało mi się moje cudowne dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje szaleństwo cieszy mnie ogromnie:)))) Dziękuję serdecznie!

      Usuń
  36. Cudne to serduszko z...borówkami:-))))

    OdpowiedzUsuń
  37. Oj chyba każdy je lubi:) A moja Zosiula to już za nimi szaleje..Zawieszka prześliczna:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...